F-500 és F-3-as motorcsónak versenyző, többszörös EB VB I.-III. helyezett
A versenyzés során
a propeller meghajtás extrém terhelési viszonyok között működik a 250 lóerős 14000 fordulatszámú motornak köszönhetően. A
kis méretű kúpkerekes hajtómű csupán 200 cm2 olajat tartalmaz, ezért minden verseny után le kell cserélni a rendkívüli
igénybevétel miatt. Még így is 2-3 futam után javításra, illetve cserére szorul a hajtómű, a fogaskerekek, illetve a csapágyak
kopása miatt. A terhelés okozta kopás és főleg a súrlódási veszteség csökkentése és az ezzel járó előnyök döntő fontosságúak
a jobb időeredmény elérése miatt. "Többféle adalékot és hajtómű olajat kipróbáltam már. Ez idáig a
legjobb eredményt a XADO fémkerámia felületképző gél
és az ugyancsak fémkerámia adalékot tartalmazó XADO 75W-90
hajtómű olaj kombinációjával értem el. Többszöri futam után még mindig
sokkal halkabb a meghajtás és semmi előjelét nem tapasztalom az ilyenkor már esedékes kúpkerék és csapágyak cseréjének."
Telt az idő, a hajtómű 2 éven át, 15 versenyt és az edzéseket
is végigdolgozta a XADO 75W-90 hajtómű olajjal (0,7l töltettel) anélkül,
hogy a hajtóművet cserélni kellett volna. Talán még többet mehetett volna, ám az egyik tűgörgős csapágy kosara széttört,
ijesztő zajokat adva ki magából. Szétszedtük és a képeken látható enyhe kopásokat tapasztaltunk. Máskor egy ilyen kosártörés
esetén a fémdarabok, görgők sokkal mélyebb nyomokat hagytak a csapágyfelületen és a hajtóművet komplett ki kellett cserélni.
A XADO felkeményítette a felületeket, így a sérülés sokkal kisebb a csapon és a házban is."
Bővebb információ: Király Motorcsónak Szerviz 1031 Budapest, Római Part
19. Telefonszám: 242-2372 Fax: 242-2373 www.kiralyjacht.hu