Szabó
Dénes tuning mérnök, autóversenyző, újságíró, autóalkatrész kereskedő
Egy barátomtól hallottam,
hogy a Xado revitalitáló kenőanyagok különleges tulajdonságokkal rendelkeznek az eddigi kenőanyagokhoz képest. A legjobb tapasztalat
a saját, tehát célszerűnek tartottam kipróbálni. Mivel az esedékes olajcsere még messze volt, így a motorolajat nem cseréltem
le, hanem a XADO revitalizáló gélt töltöttem a 2003. évi gyártású Skoda Fabia
Kombi 1,4 16 V 100 Le 72819 km-t futott autóm motorjába. A XADO revitalizáló
gél betöltése után a fedélzeti számítógép már az első 150 km megtétele után mutatta, hogy azonos
hűtőfolyadék és motorolaj hőmérséklet mellett, kisebb az alapjárati üzemanyag-fogyasztás, 0,6 lit/ó
helyett 0,5 lit/ó, ami kb. 17 %-os fogyasztáscsökkenésnek felel meg. A használt 0W-40 SL/CF jelű Castrol Race motorolaj,
ami már a viszkozitásából adódóan is energiatakarékos, a XADO kerámia revitalizálóval
még további üzemanyag-megtakarítást biztosított. A betöltés után 1500 km-el már 0,3-0,4 liter/100km benzin-megtakarítást tapasztaltam,
a továbbra is az előzőekhez hasonló átlagos használat mellett. Az autóba épített VW motor eddig is alacsony 0,3 lit/1000 km-es
olajfogyasztása 0,2 literre mérséklődött. A kocsi fürgébb
lett, a jobb gyorsulás különösen a magasabb fordulatszám tartományokban volt tapasztalható,
feltehetően a lecsökkent belső súrlódás eredményeként megnövekedett teljesítmény miatt, de ilyen méréseket nem végeztem. Az
utastérben a zajcsökkenés nem volt hallható, mert az amúgy sem zajos autót, utólag beépített, rendkívül jó, kétrétegű hangszigeteléssel
láttam el, ami alig hallhatóvá tette a motort. A kedvező tapasztalatok, a szakirodalom és mások eredményeinek tanulmányozása
után egyértelművé vált, hogy a XADO gél segítségével, várhatóan jó esélyekkel
indulunk el a Skoda Klub Hungary által 2009.07.04-én rendezett üzemanyag-takarékossági versenyen. A MOL által korábban rendezett
hasonló versenyen elért első helyezés alapján, úgy gondoltam, a megfelelő vezetéstechnika és a XADO
revitalizáló segítségével jó eredményt tudunk elérni. A verseny távja 100 km volt, a Balatonakali-Nagyvázsony-Pula-Nagyvázsony-Kapolcs-Tapolca-Balatonederics-Balatonakali
útvonalon. Az indulók közül, a motornagyságtól független, benzines kategóriában, Skoda Fabia Kombi 1,4 16 V 100
Le autónk futott egyedül XADO üzemanyag takarékos kerámia revitalizálót tartalmazó
motorolajjal. Ez a tény jelentősen hozzásegített ahhoz, hogy az összes induló közül a legkisebb fogyasztást sikerüljön elérni.
A 100 km-es távot4,1 liter benzinnel sikerült megtennünk.
Ez azért is különösen figyelemre méltó, mert a verseny nem sík úton, hanem a Balaton felvidék dimbes-dombos, erős kanyarokkal
tarkított útjain zajlott. A nehézségre jellemző, hogy voltak olyan szűk kanyarok, ahol sokszor 30 km/órás sebességgel lehetett
csak befordulni. Ilyen körülmények között kellett teljesíteni a hétvégi forgalomban az útvonalat 58 km/órás átlagsebességgel,
a KRESZ előírásait betartva. Elhatároztam, hogy a jövő évi versenyre már a sebességváltóba és az elektrohidraulikus kormány
szervórendszerébe is XADO motorolajat fogok tölteni, ami súrlódáscsökkentő hatása
miatt, várhatóan még további benzin-megtakarítást fog eredményezni. A pozitív tapasztalatokat a már 10W-60-as XADO Rally Sport olajra átállított versenyautóink kiváló eredményei is alátámasztják.