Ez a honlap az Európai Únió hozzájárulásával készült
Luigi volt a leggyorsabb Kakucson!
Hétvégén a Kakucs Ringen rendezték a Rallycross Magyar Bajnokság soron következő futamát, mely cseh,
szlovák, osztrák bajnoki és Közép-Európa Zóna Trófea futam is volt egyben.
Az OXXO Energy pilótája, Lajos Gyula "Luigi" és csapata rengeteget dolgozott azon, hogy a versenyautó
tökéletes állapotban legyen, de a technika most is közbeszólt. Az első mért futamon egy ütközés miatt elszállt Luigi hátsó
féke, onnantól csak első fékkel versenyzett, de így is ő volt a leggyorsabb a pályán:
- Az első mért futamon
egy ütközésben olyan alkatrész sérült meg a hátsó fékrendszerben, melyet nem tudtunk megjavítani, tartalék pedig nem volt
belőle, így hátsó fék nélkül kellett folytatnom - meséli Luigi -. Egy technikai sportban előfordul ilyen, ettől függetlenül
az autó tökéletesen működött hétvégén, sőt, hátsó fék nélkül is toronymagasan vertem vele a komplett mezőnyt, ez pedig azt
jelenti, hogy ha minden rendben működik, gyorsabbak lehetünk bárkinél.
Luigi a két teljesített időmérő futamon a leggyorsabb volt, így az "A" döntő Pole pozíciójából rajtolhatott.
-
Az autó rajtképességén kell még javítanunk - folytatja pilótánk -, az "A" döntőben ugyanis hiába indulok az élről, lerajtolnak
többen is, emiatt olyan kalamajkákba kerülök, mint most Kakucson is. Minden oldalról kaptam az ütéseket, hiszen én voltam
a rajtnál a leglassabb, így mindenkinek útban voltam, és egy "A" döntő nem vicc, ott mindenki siet, győzni akar, így átmentek
rajtam. Sajnos ezek után még hoztam egy rossz döntést is, nem kellett volna hamar kimennem a Joker körre - ami az Eb-n működni
szokott, mert ott jobban egyben marad a mezőny -, nagy forgalomba érkeztem vissza, ahol feltartottak, és nem tudtam gyors
köröket futni, így nem volt esélyem behozni az élmenőket.
Luigi végül negyedik - de a legjobb magyar pilóta - lett, elégedett a hétvégével, és már a jövőbe tekint:
-
A tempónk tehát már megvan, hajszálra vagyunk csak a dobogótól és a győzelemtől, most jön a nyári szünet, ami alatt az autó
rajtkészségén kell csak javítanunk, amit meg is fogunk tenni, és a következő versenyen, négy hét múlva Sedlcany-ban cél az
első hely.